Οδηγός σπουδών

Παρατίθενται παρακάτω, αρχής γενομένης από το τελευταίο εξάμηνο,  οι ουσιώδεις κανόνες που διέπουν το πρόγραμμα της Φυσικοθεραπείας.
 
1.     Πρακτική άσκηση στο επάγγελμα
Κανόνες που διέπουν την πρακτική άσκηση στο επάγγελμα
Οι φοιτητές προμηθεύονται τον οδηγό της πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα, στον οποίο αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες, όπως παρακάτω:
 
Η πρακτική άσκηση στο επάγγελμα:
1. είναι μέρος του προγράμματος σπουδών Φυσικοθεραπείας
2. αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εκπαίδευσης
3. πραγματοποιείται στο 8ο εξάμηνο σπουδών και αφού οι φοιτητές έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα της ειδικότητας.
4. ολοκληρώνεται σε Κρατικά Νοσοκομεία και Κέντρα αποκατάστασης. Σε ειδικές περιπτώσεις, μπορεί να πραγματοποιηθεί, για μικρό χρονικό διάστημα και σε αυστηρά επιλεγμένους χώρους του ιδιωτικού τομέα, αφού πιστοποιηθεί η απαιτούμενη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Την απόφαση  παίρνει η επιτροπή πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα.
5. ελέγχεται από την επιτροπή πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου και το φορέα κλινικής εκπαίδευσης του αντίστοιχου Νοσοκομείου.
6. αποσκοπεί στην ενημέρωση και εκπαίδευση των φοιτητών για τον τρόπο παροχής της Φυσικοθεραπείας, για τη διάρθρωση και λειτουργία των μονάδων Υγείας, για τους κανόνες και τις διαδικασίες που διέπουν την παροχή υπηρεσιών.

Ο φοιτητής μετά την ολοκλήρωση της καρδιοαναπνευστικής, μυοσκελετικής και νευρολογικής κλινικής εκπαίδευσης, που γίνεται με την επίβλεψη του κλινικού εκπαιδευτή-Φυσικοθεραπευτή και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των μαθημάτων ειδικότητας, περνάει στο επόμενο στάδιο, σε αυτό της εποπτείας άσκησης του επαγγέλματος Φυσικοθεραπευτή.

Σε αυτή τη φάση την ευθύνη της εποπτείας έχει ο φορέας απασχόλησης- κλινικής εκπαίδευσης του φοιτητή, σε συνεργασία πάντα με την επιτροπή άσκησης στο επάγγελμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου.

Οι φοιτητές εκπαιδεύονται με την εποπτεία εξειδικευμένων Φυσικοθεραπευτών, που ορίζονται για το σκοπό αυτό από τα Νοσοκομεία. Οι φοιτητές εφαρμόζουν ότι θεωρητικά έχουν διδαχθεί, αφού προηγηθεί μία λεπτομερής Φυσικοθεραπευτική αξιολόγηση (ΥΑΣΟ) στον ασθενή, με τους κανόνες που την διέπουν.

Η πρακτική άσκηση στο επάγγελμα προετοιμάζει το φοιτητή να αποκτήσει την ικανότητα κλινικής αξιολόγησης ενός προβλήματος στον ασθενή και να οργανώσει την αποκατάσταση βασιζόμενος σε επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές (evidence-based practice).

Ο φοιτητής ασκούμενος, εκτιμά τις δικές του δυνάμεις αξιολόγησης και αποκατάστασης ενός προβλήματος, αντιλαμβάνεται τον όρο «άσκηση στο επάγγελμα με ασφάλεια και υπευθυνότητα», συνειδητοποιεί πως η απόδοση του ασθενή στην κοινωνία στο συντομότερο δυνατό χρόνο και με τις μικρότερες λειτουργικές απώλειες, είναι ύψιστο καθήκον του.

1.1 Χρονοδιάγραμμα
Για να προγραμματιστεί η άσκηση στο επάγγελμα και να τοποθετηθούν οι φοιτητές σε Νοσοκομεία, πρέπει να έχουν περατώσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα της ειδικότητας. Η πτυχιακή εργασία, δεν υπάγεται σε αυτή την κατηγορία και μπορεί να ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του εξαμήνου πρακτικής άσκησης.
Η άσκηση στο επάγγελμα είναι συνεχούς διάρκειας 26 εβδομάδων, με 8ωρη καθημερινή κλινική πρακτική-εκπαίδευση και εκτελείται σε δύο κύκλους:

·   Πρώτος κύκλος: από 1 Μάρτη μέχρι 31 Αυγούστου

·   Δεύτερος κύκλος: από 1 Οκτώβρη μέχρι 31 Μάρτη

Σε ειδικές περιπτώσεις, όπως η έλλειψη κατάλληλων  χώρων, η ασθένεια, η ολοκλήρωση ενός μαθήματος σε διαφορετικές ημερομηνίες από τις αναμενόμενες και μετά από απόφαση  της επιτροπής πρακτικής άσκησης, μπορεί να διαφοροποιηθεί αυτό το χρονοδιάγραμμα.
Οι φοιτητές ακολουθούν τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν τους Φυσικοθεραπευτές του τμήματος που εργάζονται, υπογράφουν δε την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης.

Για να θεωρηθεί επιτυχής η άσκηση στο επάγγελμα πρέπει να εγκριθεί από τους υπεύθυνους Φυσικοθεραπευτές στο χώρο εκπαίδευσης, και να υπογραφεί από τον υπεύθυνο του φορέα απασχόλησης και την επιτροπή πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου.

Η πρακτική άσκηση είναι συνεχόμενη, γίνεται μέσα στα χρονικά όρια που έχουν καθοριστεί, εκτός αν αλλιώς έχει αποφασιστεί, όπως προαναφέρθηκε, από την επιτροπή πρακτικής άσκησης.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του μπορεί ο φοιτητής να πάρει άδεια για 5 συνεχόμενες εργάσιμες ημέρες, αφού προγραμματιστεί το χρονικό διάστημα από τη δυνατότητα που παρέχεται από το χώρο εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση απουσίας του εκπαιδευόμενου για λόγους υγείας, ο φοιτητής υποχρεούται να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά από Δημόσια αρχή, τα οποία πιστοποιούν τους σοβαρούς αναφερόμενους λόγους. Ο φοιτητής συμπληρώνει αυτές τις μέρες στο τέλος της εξάμηνης πρακτικής άσκησης, με συμφωνία των συνεργαζόμενων φορέων. Οι απουσίες καταχωρούνται στο βιβλίο πρακτικής άσκησης.

Σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας του φοιτητή, ενημερώνεται από το φορέα απασχόλησης η επιτροπή πρακτικής άσκησης και αποφασίζει αναλόγως.

Οι φοιτητές υποχρεούνται να ακολουθούν τους κανόνες Βιοηθικής και Δεοντολογίας, τους κανονισμούς ασφάλειας και εργασίας και όλους τους κανονισμούς λειτουργίας του Νοσοκομείου. Σημειώνεται πως η άσκηση στο επάγγελμα δεν είναι αμειβόμενη απασχόληση.

 1.2 Διαδικασία εκπαίδευσης - πιστοποίησης της άσκησης στο επάγγελμα

Ο φοιτητής τοποθετείται σε συγκεκριμένους χώρους άσκησης μετά το πέρας των σπουδών του των 7 εξαμήνων, υποβάλλει δε μέσα στις προβλεπόμενες ημερομηνίες αίτηση στο Νοσοκομείο για να προγραμματιστεί η τοποθέτησή του σε ανάλογους κλινικούς χώρους.
Η πρακτική άσκηση πραγματοποιείται σε επιλεγμένους Νοσοκομειακούς ή άλλους χώρους αποκατάστασης που έχουν επιλεγεί και έχουν τύχει της έγκρισης της επιτροπής πρακτικής άσκησης.
Οι φοιτητές βάζουν σε εφαρμογή το θεωρητικό υπόβαθρο με τη θεωρία και την κλινική πρακτική στα 3 εξάμηνα (5ο, 6ο και 7ο) κλινικής άσκησης Ι, ΙΙ, και ΙΙΙ με την επίβλεψη των κλινικών εκπαιδευτών.
Οι φοιτητές αξιολογούν με σχολαστικότητα τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν με την εποπτεία του Φυσικοθεραπευτή του Νοσοκομείου ή του κέντρου αποκατάστασης και συμπληρώνουν καθημερινά στο βιβλιάριο πρακτικής άσκησης την κλινική αξιολόγηση (ΥΑΣΟ) του ασθενή και τις παρατηρήσεις τους.
Κάθε ασκούμενος φοιτητής τηρεί με την ευθύνη του το βιβλίο πρακτικής άσκησης, το οποίο διατίθεται από το Πανεπιστήμιο. Στο βιβλίο καταγράφεται συνοπτικά η αξιολόγηση των ασθενών στους οποίους ο φοιτητής εκπαιδεύτηκε κατά τα πρότυπα του οδηγού κλινικής άσκησης Ι, ΙΙ και ΙΙΙ.
Στο τέλος της εξάμηνης πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα, υπογράφεται το βιβλιάριο από τους Φυσικοθεραπευτές στους οποίους εκπαιδεύτηκε ο φοιτητής, από τον υπεύθυνο του φορέα απασχόλησης και από την επιτροπή πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου.
Οι φοιτητές εργάζονται στον κλινικό χώρο σε πραγματικές συνθήκες άσκησης της Φυσικοθεραπείας, αξιολογούν Υποκειμενικά και Αντικειμενικά τους ασθενείς, Συνεκτιμούν όλα τα ευρήματα και Οργανώνουν την αποκατάσταση με τη σύμφωνη γνώμη του υπεύθυνου Φυσικοθεραπευτή του Νοσοκομείου, βασιζόμενοι σε επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές (evidence-based practice).

1.3 Επιτροπή πρακτικής άσκησης
Για την ομαλή λειτουργία του θεσμού της πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα συγκροτείται από το Πανεπιστήμιο 3μελής επιτροπή πρακτικής άσκησης.
Έργο της επιτροπής είναι:

·  Ο συντονισμός της όλης προσπάθειας για αποτελεσματική και απρόσκοπτη κλινική εκπαίδευση των φοιτητών.

·   Η αναζήτηση θέσεων στο Δημόσιο και σε εξαιρετικές περιπτώσεις και σε ιδιωτικό φορέα.

·   Η αξιολόγηση της καταλληλότητας του Νοσοκομειακού χώρου.

·   Η επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος αναφαίνεται και δεν έχει προβλεφθεί από τον κανονισμό λειτουργίας της πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα.

·   Η τελική έγκριση της πρακτικής εκπαίδευσης του φοιτητή.

1.4 Επόπτης του φορέα απασχόλησης

Ο φορέας απασχόλησης ορίζει μέλος του προσωπικού του σαν επόπτη-συνεργάτη της επιτροπής πρακτικής άσκησης.
Ο επόπτης:

·  Συντονίζει τη σωστή εκπαίδευση των ασκούμενων φοιτητών.

·  Ελέγχει την αποτελεσματική εκπαίδευση στα πλαίσια των θεματικών ενοτήτων που έχουν αποφασιστεί.

·  Υπογράφει το βιβλίο πρακτικής άσκησης μετά από τον υπεύθυνο Φυσικοθεραπευτή-τες και πριν από την επιτροπή

·  Παρέχει οδηγίες προς τους φοιτητές που έχουν ενταχθεί στην κλινική άσκηση.

Οι προτάσεις έχουν διαμορφωθεί μετά από αλλεπάλληλες  συναντήσεις του προσωπικού του προγράμματος Φυσικοθεραπείας, σε συνεργασία με τους φορείς των Νοσοκομείων και έχουν κοινοποιηθεί στους φοιτητές από την αρχή του Ακαδημαϊκού έτους.

 
2.     Κλινική άσκηση Ι, ΙΙ και ΙΙΙ
Κανόνες που διέπουν την κλινική άσκηση

2.1 Ωράριο λειτουργίας και διαδικασία εφαρμογής

1.   Η κλινική άσκηση πραγματοποιείται δύο μέρες την εβδομάδα και για 15 εβδομάδες το κάθε εξάμηνο. Η διάρκεια είναι 5 ώρες την κάθε ημέρα με ενδιάμεσο 15λεπτο διαλείμματος.

2.   Η ώρα προσέλευσης των φοιτητών είναι 07.45 και η ώρα αποχώρησης 13.00, εκτός αν αλ­λιώς καθοριστεί από τους υπευθύνους του Νοσοκομείου και του Πανεπιστημίου.

3.   Η κλινική άσκηση είναι υποχρεωτική, αρχίζει και τελειώνει συγκεκριμένη ώρα και ο φοι­τητής υπογράφει στην προσέλευση και αποχώρηση. Ο προγραμματισμός της ημερήσιας κλι­νικής εκπαίδευσης και η παρουσίαση των ανάλογων περιστατικών γίνεται από τον κλινικό Φυσικοθεραπευτή πριν αρχίσει η επίσκεψη στους θαλάμους των ασθενών.

4.   Φοιτητής που απουσιάζει τη προκαθορισμένη ώρα δεν κατοχυρώνει τη συγκεκριμένη δι­δακτική ενότητα. Ο φοιτητής συμπληρώνει καθημερινά τα περιστατικά στα οποία εκπαιδεύ­εται και αναλύει τη Φυσικοθεραπευτική αξιολόγηση και με τη βοήθεια του κλινικού Φυσικο­θεραπευτού.

2.2 Ενδυμασία
Οι φοιτητές φέρουν την ειδική μπλούζα με το σήμα του Πανεπιστημίου και ειδική κονκάρ­δα που αναγράφεται το όνομά τους και με την ένδειξη ότι είναι εκπαιδευόμενος φοιτητής Φυσικοθεραπείας.

2.3 Σχέση φοιτητή και κανονισμός λειτουργίας του Νοσοκομείου
Οι φοιτητές:

·    Προσαρμόζονται στον κανονισμό λειτουργίας του Νοσοκομείου και στους ειδικούς κανόνες που το διέπουν
·    Προσέρχονται στο χώρο του Νοσοκομείου τη συγκεκριμένη ώρα που έχει προκαθορι­στεί
·    Σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης, εκτός του διαλείμματος αν το επιθυμούν, έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα
·    Δεν καπνίζουν σε κανένα χώρο του Νοσοκομείου
·    Έχουν αποδεκτή νοσηλευτικά εμφάνιση μαλλιών, νυχιών, ενδυμάτων, παπουτσιών, κτλ.
·    Διαχειρίζονται και χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό, τα αναλώσιμα και γενικά την περι­ουσία του Νοσοκομείου ορθολογιστικά και με φειδώ
·    Αναφέρουν στον κλινικό Φυσικοθεραπευτή όλα τα προβλήματα που προκύπτουν στον κλινικό χώρο και στη διάρκεια της άσκησής του
·    Συστήνονται και γνωστοποιούν την ιδιότητά τους
·    Δεν επιτρέπεται να δίνουν πληροφορίες σε ασθενείς ή σε συγγενείς για διάγνωση, εξέλιξη της νόσου, χρονοδιάγραμμα, πιθανό κόστος, μέγεθος αναπηρίας ή οτιδήποτε άλλο, που δεν εμπίπτει στη διαδικασία της εκπαίδευσης
·    Υπογράφουν το ειδικό έντυπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων ασθενών και προσωπικού
·    Δεν θεωρούνται εργοδοτούμενοι του Νοσοκομείου και δεν έχουν οποιοδήποτε εργα­σιακό δικαίωμα.
·    Οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν τους Νόμους που διέπουν την άσκηση του Φυσικοθε­ραπευτικού επαγγέλματος (Ν140/89) και κυρίως το 7ο παράρτημα, άρθρο 22Α, που αφορά τους εγγεγραμμένους Φυσικοθεραπευτές.

Ειδική μνεία γίνεται:

·    Στη συμπεριφορά του φοιτητή
·    Στην τήρηση της τιμής του επαγγέλματος
·    Στο καθήκον προς την πολιτεία, ασθενείς, θεραπευτές στο χώρο της Υγείας
·    Στην τήρηση των κανόνων δεοντολογίας
·    Στην πιθανή προσπάθεια άγρας πελατών. Απαγορεύεται αυστηρά η αντιμετώπιση ασθενούς από φοιτητή χωρίς την επίβλεψη του κλινικού Φυσικοθεραπευτή και σε κα­μία περίπτωση Φυσικοθεραπεία εκτός Νοσοκομείου, με ή χωρίς αμοιβή. Η μη τήρηση του παρόντος είναι βαρύ πειθαρχικό παράπτωμα και αποφαίνεται η επιτροπή εκπαί­δευσης του Πανεπιστημίου μετά από εισήγηση του κλινικού Φυσικοθεραπευτή
·    Στο επαγγελματικό απόρρητο
·    Στην αυτονομία του ασθενούς. Το παραδοσιακό κλινικό μοντέλο άσκησης του επαγ­γέλματος, παρουσίαζε το Γιατρό και το Φυσικοθεραπευτή κυρίαρχο πρόσωπο στην επιλογή και εφαρμογή της θεραπείας, χωρίς τη συμμετοχή του ασθενούς στη λήψη της απόφασης. Τα τελευταία όμως χρόνια (Edwards and Elwyn, 2001), ο ασθενής συμμε­τέχει ενεργά στη λήψη των αποφάσεων και πρέπει να συμφωνήσει και εκείνος με το προτεινόμενο σχήμα αποκατάστασης.
·     Στην συνεργασία με τους υπόλοιπους φοιτητές, Φυσικοθεραπευτές και γενικά όλο το ανθρώπινο δυναμικό του Νοσοκομείου
 
2.4  Αξιολόγηση της επίδοσης του φοιτητή
Ο φοιτητής εξετάζεται στην αξιολόγηση και αποκατάσταση ασθενών με καρδιοαγγειακό και αναπνευστικό πρόβλημα, αν αυτό αφορά στην κλινική άσκηση Ι, σε νευρομυοσκελετικές δυσλειτουργίες, αν αυτό αφορά στην κλινική άσκηση ΙΙ, στην αποκατάσταση προβλημάτων του νευρικού ιστού, αν αυτό αφορά στην κλινική άσκηση ΙΙΙ ή οποιαδήποτε άλλη ενότητα περιλαμβάνεται στην κλινική άσκηση Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και σύμφωνα με τους κανόνες του ΥΑΣΟ (SOAP), που αναφέρονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου.

Ο φοιτητής ακόμα αξιολογείται για την καθημερινή του επίδοση, τον τρόπο καταγραφής της αξιολόγησης, τον κλινικό του συλλογισμό, την προσέγγιση που έχει με τον ασθενή, τη συμπεριφορά του, κ.λπ.
     
  • Υποβάλλεται στον αρμόδιο τομέα του Νοσοκομείου αίτημα των κλινικών εκπαιδευτών για ανεύρεση ασθενών αυτής της χρονικής περιόδου και τον προγραμματισμό της κλινικής εξέτασης
  • Πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση των ασθενών ότι γνωρίζουν τη διαδικασία εκπαίδευσης και συμφωνούν
3.     Σχέση προαπαιτούμενων και εξαρτημένων μαθημάτων

Το πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας είναι δομημένο έτσι ώστε να υπάρχει μία άρρηκτη σύνδεση μεταξύ των προαπαιτούμενων και εξαρτημένων μαθημάτων.
Σαν παράδειγμα: Δεν μπορεί κάποιος φοιτητής να σταλεί στο Νοσοκομείο για Κλινική Άσκηση Ι, που είναι η Φυσικοθεραπεία στα αναπνευστικά προβλήματα και στις καρδιοπάθειες, αν δεν έχει περατώσει επιτυχώς το αντίστοιχο μάθημα στο Πανεπιστήμιο που περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο και την εργαστηριακή του εξάσκηση στους ειδικά εξοπλισμένους εργαστηριακούς χώρους του Πανεπιστημίου.
Σαν υπεύθυνοι του προγράμματος σπουδών, δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε στο φοιτητή τον ασθενή της εντατικής μονάδας, ή την αντιμετώπιση ασθενών με καρδιοπάθειες αν οι γνώσεις του είναι ελλιπείς, αν δεν έχει δηλαδή περατώσει επιτυχώς το προαπαιτούμενο μάθημα στο Πανεπιστήμιο.
Έτσι, σε περίπτωση που αποτύχει στο προαπαιτούμενο μάθημα (Φυσικοθεραπεία στα καρδιοαναπνευστικά) και δεν ενταχθεί στην κλινική άσκηση Ι, ο φοιτητής:
  • Χάνει έναν ολόκληρο χρόνο.
  • Επιβαρύνεται με εγγραφή στο ίδιο μάθημα που έχει κόστος.
  • Δεν είναι σίγουρο πως το καινούργιο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών, θα του δώσει την ευκαιρία, γιατί δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις δικές του ανάγκες.
  • Ο φοιτητής χάνει την ομάδα του, τη συντροφιά του, τους φίλους του, και ένας αριθμός εγκαταλείπει τις σπουδές του, με συνέπειες για τον ίδιο, την οικογένεια, την κοινωνία, το Πανεπιστήμιο.
Αυτή τη στιγμή και μετά από εμπειρία 8 εξαμήνων, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα: Οι φοιτητές που οφείλουν προαπαιτούμενο μάθημα αδυνατούν να προσαρμοστούν στη φυσιολογική ροή των σπουδών και δυσκολεύουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και όλη την εφαρμογή του προγράμματος.
Το πρόγραμμα της Φυσικοθεραπείας είναι ένα σταθερό (fixed) πρόγραμμα και δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής ενός μαθήματος κατά την επιθυμία του φοιτητή γιατί υπάρχει μία συνεχής ροή στην προσπάθεια εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες.
Μπροστά σε αυτή την εκπαιδευτική δυσλειτουργία θεωρούμε επιβεβλημένο και δίκαιο να δώσουμε μία ακόμα ευκαιρία στους φοιτητές με τους παρακάτω όρους:
1.    η δεύτερη ευκαιρία δίδεται μόνο για τα μαθήματα που εντάσσονται στην αλυσίδα προαπαιτούμενων και εξαρτώμενων
2.       η δεύτερη ευκαιρία πραγματοποιείται στο τέλος της 3ης εβδομάδας μαθημάτων εαρινού εξαμήνου για αποτυχία στο χειμερινό εξάμηνο και την 3η εβδομάδα μετά το τέλος των εξετάσεων για το εαρινό εξάμηνο
3.       το πρόγραμμα των εξετάσεων για τους φοιτητές που παραπέμπονται οργανώνεται από τη επιμελήτρια (Administrator) του προγράμματος και σε ώρες που δεν επηρεάζεται η εύρυθμη λειτουργία μαθημάτων των υπολοίπων φοιτητών
4.       για να συμμετάσχει φοιτητής σε επαναληπτική εξέταση πρέπει να έχει συγκεντρώσει ποσοστό πάνω από το 30% στις εξετάσεις που έχουν προηγηθεί
5.      οι φοιτητές που παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση δεν μπορεί να συγκεντρώσουν τελική βαθμολογία μεγαλύτερη του 70%
6.      εξετάζεται η συνολική επίδοση και εικόνα του φοιτητή
7.      δυνατότητα επανεξέτασης παρέχεται στους φοιτητές που έχουν απουσιάσει πάνω από το 30% των προγραμματισμένων μαθημάτων
8.      για να συμμετάσχει φοιτητής στη δεύτερη φάση πρέπει να έχει λάβει μέρος στις εξετάσεις της πρώτης περιόδου
9.      η επανεξέταση θα πρέπει να αναφέρεται με ξεχωριστό κωδικό, για να διαφοροποιείται από την κανονική περίοδο

Tα αλληλοεξαρτώμενα μαθήματα είναι:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ


ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 101
Βιοηθική στα Επαγγέλματα Υγείας-Νομοθεσία
Ν/Α
Ν/Α
PSG 264
Ψυχολογία της Υγείας
Ν/Α
Ν/Α
CSG 191
Πληροφορική της Υγείας
Ν/Α
Ν/Α
ANA 111
Ανατομία I
Ν/Α
Ανατομία ΙΙ/
Μάλαξη/
Κινησιολογία ΙΙ/
KIN 101
Κινησιολογία Ι
Ν/Α
Κινησιολογία ΙΙ/
Κινησιοθεραπεία
PGY 104
Φυσιολογία I
Ν/Α
Φυσιολογία ΙΙ/
Κλινική Εργοφυσιολογία/
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
ANA 112
Ανατομία ΙΙ
Ανατομία I
Νευρολογία/
Ορθοπεδική/
Φ/θ Αναπνευστικού Συστήματος/
 Φ/θ Κυκλοφορικού Συστήματος
PGY 105
Φυσιολογία ΙΙ
Φυσιολογία I
Κλινική Εργοφυσιολογία/
Φ/θ Αναπνευστικού Συστήματος/
Φ/θ Κυκλοφορικού Συστήματος
KIN 102
Κινησιολογία ΙΙ
Κινησιολογία Ι/
Ανατομία Ι
Κινησιοθεραπεία
PAT 201
Παθολογία-Ρευματολογία
Ν/Α
Φ/θ Αναπνευστικού Συστήματος/
Φ/θ Κυκλοφορικού Συστήματος
PTH 121
Μάλαξη
Ανατομία Ι
 
PTH 110
Συγγραφή Εργασίας
Ν/Α
Ν/Α
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΤΡΙΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
NEU 101
Νευρολογία
Ανατομία ΙΙ
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση
ORT 101
Ορθοπεδική
Ανατομία Ι
Φ/θ Μυοσκελετικού Συστήματος Ι
SUR 230
Χειρουργική
Ν/Α
 
PTH 204
Ηλεκτροθεραπεία Ι
Ν/Α
Ηλεκτροθεραπεία ΙI
PTH 205
Κινησιοθεραπεία
Κινησιολογία Ι/
Κινησιολογία ΙΙ
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση/
Εμβιομηχανική/
Φθ Μυοσκελετικού Συστήματος Ι/
Κλινική Άσκηση Ι
PGY 223
Κλινική Εργοφυσιολογία
Φυσιολογία Ι/
Φυσιολογία ΙΙ
Ν/Α


ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 251
Διαγνωστική Απεικόνιση
Ν/Α
Ν/Α
PTH 211
Φυσικοθεραπεία Αναπνευστικού Συστήματος
Ανατομία ΙΙ/
Φυσιολογία ΙΙ/
Παθολογία-Ρευματολογία
Κλινική Άσκηση Ι
PTH 212
Φυσικοθεραπεία Κυκλοφορικού Συστήματος
Ανατομία ΙΙ/
Φυσιολογία ΙΙ/
Παθολογία-Ρευματολογία
Κλινική Άσκηση Ι
PTH 224
Ηλεκτροθεραπεία ΙI
Ηλεκτροθεραπεία Ι
Ν/Α
PTH 221
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση
Φυσιολογία I/
Νευρολογία/
Κινησιοθεραπεία
Φ/θ Νευρολογικών Παθήσεων Ι
PTH 222
Εμβιομηχανική
Κινησιοθεραπεία
Τεχνικές Κινητοποίησης
  ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΡΙΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΠΕΜΠΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 311
Τεχνικές Κινητοποίησης
Εμβιομηχανική
Κλινική Άσκηση ΙΙ/
Φ/θ Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
PTH 321
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων Ι
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση
 
Φ/θ Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ
PTH 331
Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος Ι
Ορθοπεδική/
Κινησιοθεραπεία
Κλινική Άσκηση ΙΙ/
 Φ/θ Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
PTH 304
Αγγλικά - Ιατρική Ορολογία
Ν/Α
Ν/Α
PPT 101
Κλινική Άσκηση Ι
Κινησιοθεραπεία/
Φ/θ Αναπνευστικού Συστήματος/
Φ/θ Κυκλοφορικού Συστήματος
Ν/Α
 Μάθημα Επιλογής
 
 
ΕΚΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 332
Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
Τεχνικές Κινητοποίησης/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος Ι
Κλινική Άσκηση ΙΙΙ/
Φ/θ Ειδικών Ομάδων Πληθυσμού/
Αθλητική Φυσικοθεραπεία/ Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση
PTH 322
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων Ι
Κλινική Άσκηση ΙΙΙ/
Φυσικοθεραπεία Ειδικών Ομάδων Πληθυσμού/ Αθλητική Φυσικοθεραπεία/ Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση
PPT 201
Κλινική Άσκηση ΙI
Τεχνικές Κινητοποίησης/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος Ι
Ν/Α
RES 302
Μεθοδολογία της Έρευνας στη Φυσικοθεραπεία
Ν/Α
Ν/Α
NUR 110
Πρώτες Βοήθειες
Ν/Α
Ν/Α
 Μάθημα Επιλογής
 
 
  ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΕΒΔΟΜΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 441
Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
Ν/Α
PTH 402
Αθλητική Φυσικοθεραπεία
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
Ν/Α
PTH 403
Φυσικοθεραπεία Ειδικών Ομάδων Πληθυσμού
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
Ν/Α
PTH 404
Οικονομία της Υγείας - Επιχειρηματικότητα στη Φυσικοθεραπεία
Ν/Α
Ν/Α
PPT 301
Κλινική Άσκηση ΙΙΙ
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ/ Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
Ν/Α
 Μάθημα Επιλογής
 
 
ΟΓΔΟΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προαπαιτούμενα μαθήματα
Εξαρτώμενα μαθήματα
PTH 410
Πτυχιακή Εργασία
Όλα τα μαθήματα ειδικότητας
Ν/Α
PPR 201
Πρακτική Άσκηση στο Επάγγελμα
Όλα τα μαθήματα ειδικότητας
Ν/Α
 
 
 
 

 Μαθήματα ειδίκευσης

 

ANA 111
Ανατομία I
KIN 101
Κινησιολογία Ι
PGY 104
Φυσιολογία I
ANA 112
Ανατομία ΙΙ
PGY 105
Φυσιολογία ΙΙ
KIN 102
Κινησιολογία ΙΙ
PAT 201
Παθολογία-Ρευματολογία
PTH 121
Μάλαξη
NEU 101
Νευρολογία
ORT 101
Ορθοπεδική
SUR 230
Χειρουργική
PTH 204
Ηλεκτροθεραπεία Ι
PTH 205
Κινησιοθεραπεία
PTH 211
Φυσικοθεραπεία Αναπνευστικού Συστήματος
PTH 212
Φυσικοθεραπεία Κυκλοφορικού Συστήματος
PTH 224
Ηλεκτροθεραπεία ΙI
PTH 221
Νευρομυϊκή Επανεκπαίδευση
PTH 222
Εμβιομηχανική
PTH 311
Τεχνικές Κινητοποίησης
PTH 321
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων Ι
PTH 331
Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος Ι
PPT 101
Κλινική Άσκηση Ι
PTH 332
Φυσικοθεραπεία Μυοσκελετικού Συστήματος ΙΙ
PTH 322
Φυσικοθεραπεία Νευρολογικών Παθήσεων ΙΙ
PPT 201
Κλινική Άσκηση ΙI
PTH 441
Φυσιοθεραπευτική Αξιολόγηση
PTH 402
Αθλητική Φυσικοθεραπεία
PTH 403
Φυσικοθεραπεία Ειδικών Ομάδων Πληθυσμού
PPT 301
Κλινική Άσκηση ΙΙΙ

 
4.     Διαδικασία θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων

4.1   Θεωρητικά μαθήματα

Τα θεωρητικά μαθήματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα εργαστηριακά. Χωρίς τη θεωρητική υποδομή δεν υπάρχει δυνατότητα εκτέλεσης εργαστηριακής ενότητας.

Στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού η ενότητα του θεωρητικού και εργαστηριακού μαθήματος αξιολογείται με ποσοστιαία αναλογία, ανάλογα με το μέγεθος της θεωρητικής ή εργαστηριακής σπουδαιότητας, πχ, Ανατομία: θεωρία 80%, εργαστήριο 20%.

Στους φοιτητές ανακοινώνεται η % συμμετοχή στην αρχή του εξαμήνου μετά από εισήγηση του καθηγητού του μαθήματος και τη σύμφωνη γνώμη των οργάνων του προγράμματος.

Οι φοιτητές παίρνουν την ανάλυση της ύλης για ολόκληρο το εξάμηνο και σε κάθε διδακτική ενότητα αναφέρονται οι πηγές πληροφόρησης (βιβλία, άρθρα, μονογραφίες, sites κτλ). Η φοίτηση στα θεωρητικά μαθήματα είναι υποχρεωτική.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούν άμεσα με τους φοιτητές, με e-mail, και ανεβάζουν οτιδήποτε κρίνεται εποικοδομητικό και απαραίτητο στο moddle.

 
4.2   Εργαστηριακά μαθήματα

Οι φοιτητές, με την επίβλεψη των εργαστηριακών εκπαιδευτικών, εφαρμόζουν στα εργαστήρια οτιδήποτε διδάχτηκε θεωρητικά και η φοίτηση είναι υποχρεωτική..

Οι φοιτητές, έχουν την κατάλληλη ένδυση που υπαγορεύεται από τη φύση του εργαστηριακού μαθήματος και μόνο έτσι συμμετέχουν στο εργαστήριο.

Στα εργαστήρια δεν γίνεται επανάληψη του θεωρητικού μαθήματος, αλλά εργαστηριακή εφαρμογή της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας.

 
4.3 Απουσίες

Το πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας εκπαιδεύει τους φοιτητές του να αντιμετωπίσουν ασθενείς και η παρουσία των φοιτητών σε όλα τα Θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα θεωρείται δεδομένη.

Φοιτητής που δεν παρακολούθησε τη θεωρητική ανάλυση σε μια θεματική ενότητα, υπολείπεται της ικανότητας απρόσκοπτης εκτέλεσης της εργαστηριακής πράξης, και αυτό έχει πιθανούς κινδύνους και επιπτώσεις για τον εαυτό του αλλά και τους ασθενείς που του εμπιστευόμαστε.

Έτσι, για την κατοχύρωση του 10% της συνολικής βαθμολογίας, (participation=συμμετοχή στο μάθημα),  αν ο φοιτητής έχει:

·         1 απουσία, χάνει 2 μονάδες από το 10%, 2 απουσίες χάνει 5 μονάδες από το 10%. Για το υπόλοιπο 5% αξιολογείται από τον εκπαιδευτικό (συμμετοχή ή όχι του φοιτητή στο μάθημα, ερωτήσεις, συνέπεια, κτλ)

Ακόμα, αν ο φοιτητής απουσιάσει σε ποσοστό:

1.    20% από τη διδακτέα θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση (Θεωρία και Εργαστήριο θεωρούνται ενιαίο μάθημα), παραπέμπεται στους συντονιστές του προγράμματος για να εκτιμηθεί η επαρκώς δικαιολογημένη ή όχι απουσία και αποφασίζεται ανάλογα.

2.     30% παραπέμπεται σε επανεξέταση για να του δοθεί χρόνος προετοιμασίας για την τελική εξέταση.

3.       πάνω από το 30% επαναλαμβάνει το μάθημα.

Οι φοιτητές υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν από τις εξετάσεις.

 
4.4 Εξετάσεις

Όλοι οι φοιτητές βρίσκονται καθήμενοι και αραιωμένοι στην αίθουσα τουλάχιστον 5 λεπτά πριν την έναρξη της εξέτασης, έχουν απενεργοποιήσει τα τηλέφωνά τους, και μαζί με τα προσωπικά τους αντικείμενα τα τοποθετούν μακριά από το θρανίο της εξέτασης .

Από τη στιγμή που έχουν εκφωνηθεί τα θέματα και έχουν δοθεί οι όποιες διευκρινίσεις, δεν επιτρέπεται να λάβει μέρος φοιτητής, ο οποίος έχει καθυστερήσει.

Ο εξεταζόμενος μπορεί να αποχωρήσει από την αίθουσα μετά από παρέλευση 30 λεπτών από την εκφώνηση των θεμάτων.

Η αντιγραφή είναι πειθαρχικό παράπτωμα, ο φοιτητής παραπέμπεται στους συντονιστές του προγράμματος και εφαρμόζεται ο εσωτερικός κανονισμός του Πανεπιστημίου.

5.     Students with special needs

5.1   Εγγραφή στην επιτροπή

Το πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας ακολουθεί τους κανονισμούς της επιτροπής του πανεπιστημίου Students with special needs. Ο φοιτητής παραπέμπεται στην επιτροπή όπου και αξιολογείτε. Μετά από το πόρισμα της επιτροπής ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί για τις ενδεδειγμένες παροχές στον κάθε ένα φοιτητή ξεχωριστά.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: